Spelkväll i Liljendal prästgård tillsammans med 4H för hela familjen

to 5.3 kl. 16.00 – to 5.3 kl. 19.00

Liljendals prästgård

Spelkväll med 4H i Liljendal Prästgård för hela familjen

Agricola svenska församling och Östnylands 4H ordnar en gemensam SPELKVÄLL för barn och föräldrar. Drop-in mellan 16.00 och 19.00.

Kom och slå er ner vid dukat bord! Det bjuds på väldoftande marockansk kycklingtagine med coucous, vegetariskt alternativ finns också. Mockarutor till efterrätt, som barnen i Ligan bjuder på! Frivillig matavgift.

I Prästis finns också sällskapsspel, biljard, böcker och annat för barnen och föräldrarna att roa sig med tillsammans. Ni får också gärna ta med egna sällskapsspel som ni tycker om!

Kvällens pysseltema är återvinning av glasburkar. Ta med gamla glasburkar (sylt/ oliv/ tacosås/ sill/ barnmat/ saltgurka...). De behöver inte ha passande lock. Lägg gärna burkarna i hett vatten före, så lossnar etiketterna! Det är bra att ha kläder som får bli fläckiga eftersom vi bl.a. målar burkarna.
Det finns också möjlighet att lära sig laga kombucha och få en scoby-svamp och startvätska med sig hem. Till det behövs en större glasburk, ca. 3-5 liter, som inte behöver tas med till kvällen.

Välkomna! Meddela Martina 050-4678092 eller Jennifer 0405961149 på Agricola svenska församling hur många som är på väg!
  • Barn och familj Barn och familj

Öppna länk i ny flik