Församlingsnytt

vårblommor.jpg

Vi kommer inkommande söndag att strömma för första gången själv vår gudstjänst. Den sänds från Lappträsk kyrka. Vi är tacksamma för samarbetet vi fått ha med Loviisan Sanomat kring strömmandet. Nu är det dags att stå på egna ben. För strömmandet är något vi förhoppningsvis bär med oss efter dessa tider. Det är många som gärna följer med våra gudstjänster och allt annat vi gör på nätet och det vill vi gärna fortsätta med att erbjuda.

Kaplan Robert Lemberg övergår till andra uppgifter i mitten av augusti. Vi tackar för tiden som varit och får ta ett ordentligt avsked sedan när vi har möjlighet att samlas för gudstjänst i kyrkan och kyrkkaffe efter det. I praktiken slutar Robert redan nu i maj då han har semester att ta ut.

Trots att tiden är annorlunda får vi ändå glädjas över att våren är här med fågelsång, grönskande träd och solen som värmer. Vårblommor som tränger upp ur marken. Varje vår förundras man över den kraft som finns i naturen att ta sig från en tillvaro som sett ”död” ut till en tillvaro full av liv. Det är det hopp vi får se fram emot också då det gäller tiderna vi lever i nu med isolering. Det finns en framtid och ett hopp. Det får vi be om att vi inte förlorar. Hoppet. Gud går med oss och finns vid vår sida genom alla tider.

2020-04-30 14:35:00.0