Nya restriktioner och rekommendationer som gäller 30.11-18.12

Ljus, granris och kottar

Bästa församlingsmedlemmar

Regionalförvaltningsverket, Lovisa stad och Lappträsk kommun har kommit med nya restriktioner och rekommendationer som gäller 30.11-18.12.

I församlingen vill vi följa de restriktioner som pålagts och därför avslutar vi våra grupper och verksamheten för denna höst från och med 30.11. Vi hoppas att vi på detta sätt kan hjälpa till med att hejda smittspridningen. Gudstjänsterna strömmas och förrättningar håller vi som normalt, dock med högst 10 närvarande.

Församlingskansliet stängs för fysiska besök men ni får tag på oss via telefon och epost.

Vi önskar alla en god adventstid och jultid där vi alla får vara friska.

Följ oss på sociala medier så kan ni vara med på strömmade gudstjänster, andakter och de vackraste julsånger både för stora och små. Vi annonserar i Nya Östis, hemsida och sociala medier då vi vet mer hur vi kan fira julafton och julens andra gudstjänster.

2020-11-27 15:33:33.0