Till nyhetslistan

Restriktionerna fortsätter

Regionalförvaltningsverket, Lovisa stad och Lappträsk kommun har kommit med fortsatta påbud och anvisningar gällande februari månad. Vi fortsätter att följa rekommendationerna för att hjälpa till att hålla smittspridningen så låg som möjligt. För församlingens verksamhet innebär det att vi fortsätter med strömmade gudstjänster under februari månad och vi får delta på distans. Vi överväger att öppna för nattvardsmässa i grupper på högst 10 och med förhandsanmälan men det återkommer vi till. I dop, vigsel och jordfästning får fortsättningsvis högst 10 delta och dem ordnar vi i kyrkor och kapell. Behöver du boka någon av dessa, ta kontakt per e-post eller telefon med församlingssekreteraren. Eftersom församlingen sträcker sig på ett området som innefattar både Lappträsk kommun och Lovisa stad, följer vi de strängare rekommendationerna och ordnar ingen samlande verksamhet för barn, unga eller vuxna inomhus. Vi öppnar inte heller våra utrymmen för att hyras av andra. Vi lever i svåra och tunga tider och det kan kännas ensamt och jobbigt. Diakonerna hjälper både i frågor som är av själavårdsnatur men också i ekonomiska frågor. Självklart får man ta kontakt också med de andra anställda. Ett ljus i tunneln är vaccineringarna. Tills dess får vi hjälpa varandra att orka och leva tryggt och säkert. Gud är oberoende med oss.

2021-02-01 12:35:55.0