Påskdagens festmässa för alla åldrar i Lovisa kyrka

sö 31.3 kl. 10.00

Lovisa kyrka

Påskjubel med mässa i Lovisa kyrka. Barnklangen och Agricolakören samt instrumentalister. medverkar. Välkommen!
Kristus är uppstånden - Han är sannerligen uppstånden!

Helgdag: Påskdagen, Tema: Kristus är uppstånden, Lovisa kyrka, Liturg: Stina Lindgård, Predikant: Minna Silfvergrén, Kantor: Vera Tollander, Församlingsmästare: Katarina Jungner-Sundén, Assistent: Linda Lönnroth, Stina Lindgård, Utomstående assistenter: Ella Salminen, kyrkvärd och nattvardsassistent, Organist: Nina Fogelberg, Musikgrupp: Barnklangen, Agricolakören, Maija Korhonen violin, Jaakko Luoma, elbas., Psalmer: 153, 853, 827, 869, 102, 874, 851, Kollekt: För att hjälpa världens fattigaste bland annat genom att förbättra deras utkomstmöjligheter. Kyrkans Utlandshjälp sr, (Södra kajen 8, 00130 Helsingfors, referenslista)
  • Gudstjänster och samlingar Gudstjänster och samlingar
  • Musik Musik