Pilgrimsvandring och mässa - Korsvik stenkyrka

tors 9.5 kl. 10.00
Korsvik

Korsvik stenkyrka

Vi vandrar till Korsvik stenkyrka var vi firar Kristi himmelsfärdsdagens mässa tillsammans.

Vandringen startar kl. 10 från Valkom allaktivitetshus (Fantsnäsgränd 7) var man kan lämna bilen. Det tar ca en timme att gå till Korsvik, sträckan åt ena hållet är ca 3,5 km.
I Korsvik firar vi mässa ca kl. 11.
Ta egen matsäck med. När vi njutit av läckerheterna, de vackra vyerna och gemenskapen vandrar vi tillbaka till allaktivitetshuset.

Med oss på vandringen är också Lena Weckman som 20.5 kl. 18-20 i Lappträsk församlingshem kommer att berätta om sin pilgrimsvandring till Santiago di Compostela.

Om du har frågor får du gärna kontakta Minna 040-561 4889 minna.silfvergren@evl.fi

Kollekt: För bibelöversättningsarbete programmet Läskunnighet för kvinnor i Afrika. Programmet gynnar kvinnor och flickor som har avbrutit skolan. Programmet främjar icke-diskriminering samt kvinnors och familjers ställning i sina respektive samfund. Finska Bibelsällskapet r.f., (PB 54, 00241 Helsingfors, referenslista)
  • Gudstjänster och samlingar Gudstjänster och samlingar
  • Unga Unga